close

תקנות הנגישות ואביזרי נגישות לנכים

החובה ליצירת סביבה נגישה במרחב הציבורי והפרטי

התקנת אביזרי נגישות לנכים על פי הוראות יועץ נגישות בהתאם לתקנות הנגישות

סופר נגיש – תקנות הנגישות ואביזרי נגישות לנכים – אנו מספקים לכם מבחר מוצרי נגישות אשר מאפשרים יצירת סביבה נגישה במרחב הציבורי והפרטי, בהתאם לתקנות והוראות יועץ נגישות מוסמך. מגוון מוצרי הנגשה להתקנה עצמית או לרכישה + התקנה. לייעוץ והזמנות התקשרו – 052-2777-485 או השאירו פרטים בטופס יצירת קשר ואנו נחזור אליכם בהקדם.

תקנות הנגישות

תקנות הנגישות נגזרות מתוך חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח-.1998 מתפקידן של תקנות הנגישות לוודא כי החוק מיושם בהתאם לכוונת המחוקק. הן החוק והן התקנות, מתעדכנים בהתאם לשינויים טכנולוגיים ושינויים חברתיים המתחוללים גם במרחב הציבורי וגם במרחב הפרטי.

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח-.1998
…"עקרון יסוד – זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ומחויבותה של החברה בישראל לזכויות אלה, מושתתות על ההכרה בעקרון השוויון, על ההכרה בערך האדם שנברא בצלם ועל עקרון כבוד הבריות.
מטרה – חוק זה מטרתו להגן על כבודו וחירותו של אדם עם מוגבלות, ולעגן את זכותו להשתתפות שוויונית ופעילה בחברה בכל תחומי החיים, וכן לתת מענה הולם לצרכיו המיוחדים באופן שיאפשר לו לחיות את חייו בעצמאות מרבית, בפרטיות ובכבוד, תוך מיצוי מלוא יכולתו"…

יישום תקנות הנגישות

יחד עם החקיקה והתקנת תקנות נגישות מתקדמות ביותר. מוגדרים בעלי תפקידים שעליהם מוטלת חובת התכנון, הפיקוח והאישור כי תקנות הנגישות אכן מיושמות הן במרחב הציבורי והן במרחב הפרטי.
יועץ נגישות שהינו מורשה נגישות מתו"ס (מבנים, תשתיות וסביבה) אשר מעורבותו מתבצעת כבר בשלבי התכנון, הבנייה או ההתאמה של הסביבה הציבורית לעמידה בדרישות התקינה העדכניות ביותר.
יועץ נגישות שהינו מורשה נגישות השירות, אשר תפקידו לייצר את התנאים המתאימים שיאפשרו לבעלי מוגבלויות ליהנות מהזדמנות לשהות ולתפקד במרחב הפרטי והציבורי במרב העצמאות האפשרית.

כאמור מורשה נגישות מתו"ס פועל לאור תקנות כלליות המתחייבות מחוק הנגישות. בעוד תפקידו של מורשה נגישות השירות ליצור את התנאים האופטימליים בהתאם למאפייני המקום, והשירות במרחב הציבורי ומאפייני נכה בעל מגבלות תנועה או אחרות, במרחב הפרטי.

מורשה נגישות השירות, הוא אשר מנחה וקובע על פי התקנות, איזה אביזרי נגישות לנכים יש להתקין והיכן. במרחב הפרטי תתבצע התאמה לאופי נכות ומגבלה ספציפית. במרחב הציבורי לא ניתן לקבל רישיון אכלוס או רישיון עסק ללא אישור עמידה בתקני הנגישות. רישיון אותו מעניק יועץ נגישות.

אביזרי נגישות לנכים

אביזרי נגישות לנכים הם הכלים הבסיסיים ביותר בהם משתמשים על מנת לעמוד בחוק ובתקנות חובת הנגשה לנכים, של המרחב הציבורי והפרטי. לצד יצירת סביבה המאפשרת לנכה מוגבל התנועה ליהנות מגישה עצמאית למקומות ציבוריים, מקומות בילוי, מבני ציבור ומרחבים ציבוריים פתוחים התעורר צורך ספציפי שיאפשר גם לנכים ומוגבלי תנועה לשהות זמן ממושך מחוץ לביתם.

במרחב הציבורי היה צורך בשינויים והתאמת שירותי נכים ובמרחב הפרטי יש צורך ביצירת דירה נגישה.

בשני המקרים אמנם יש צורך בתכנון המרחב עצמו כגון גודל הפתח, שטח השירותים עצמם, דרכי הגישה לשירותים וכו' אך אביזרי נגישות לנכים כגון מאחזי יד לנכים הכרחיים על מנת לאפשר שימוש עצמאי בשירותים.
במרחב הציבורי שלטי נגישות מאפשרים לנכה תנועה יעילה ממקום למקום ואיתור מקומות מותאמים לבעלי מוגבלות (תא נגיש למשל) שבהם מותקנים אביזרי נגישות לנכים שיאפשרו לו תפקוד עצמאי.

ראוי לצין כי אביזרי נגישות לנכים כוללים גם אביזרים המיועדים לסייע לבעלי מוגבלות שמיעה ומוגבלות ראייה. כגון משטחי אזהרה, ועזרי שמע וכו'.

סופר נגיש מספקים לכם מגוון מוצרי נגישות להתקנה עצמית או לרכישה + התקנה. לייעוץ והזמנות התקשרו – 052-2777-485 או השאירו פרטים בטופס יצירת קשר ואנו נחזור אליכם בהקדם.

מקלחת נגישה

תא שירותים נגיש

אישור נגישות

סימון נגישות

לעזרה ושירות

זקוקים לעזרה ברכישה, יש לכם שאלות? אנחנו כאן בשבילכם, לכל שאלה התקשרו אלינו לטלפון 052-2777-485 ונציגנו ישמחו לעזור.

שירותים נוספים

ניתן לפנות אלינו גם לקבלת שירותים נוספים בתחום הנגישות, יועץ נגישות ועוד.

בנייה וקידום - TIRAN