close

סוגים ושימושים בפסי אזהרה

סוגים ושימושים בפסי אזהרה

פסי אזהרה של סופר נגיש מיועדים להתקנה לפני ועל שפת המדרגות, שינויי מפלס, כניסה למעליות, או בכל מקום בו נדרשת תשומת לב מיוחדת של מוגבלי ראייה ותנועה. פסי אזהרה מיועדים ליצור סביבה נגישה ומותאמת לתקנות הנגישות. לפרטים והזמנות התקשרו: 052-2777-485 או השאירו הודעה דרך טופס יצירת קשר. נשמח לעמוד לשירותכם.

פס אזהרה למדרגות או שינוים פתאומיים או הדרגתיים בגובה המפלס. תוספת של סימני אזהרה מייצרים מרחב תנועה בטוח ונגיש הן לאנשים רגילים והן לאנשים בעלי מוגבלות תנועתית.
אנו ממליצים להתקין פס אזהרה למדרגות ושיפועים וסימני נגישות, בכל מקרה שבו קיים גרם מדרגות או שינויים חדים בגובה המפלס, כגון שיפוע ייעודי לכסאות גלגלים או עגלת תינוקות, או מעבר שיפועי להולכי רגל בין מפלסים שונים של המבנה. במרבית המקרים יש לסמן גם את שולי השיפוע כאשר הוא מצויד במעקה וגובל בהבדל גובה משמעותי מפני השטח הגובלים בו.

למעבר לקטגוריית פסי אזהרה לחץ כאן

 

התקנת פסי אזהרה מיועד לתת מענה על מגוון דרישות וצרכים גם לבעלי מוגבלויות אך גם לשמירה ושיפור בטיחותם של כלל המשתמשים במרחב הציבורי. פסי אזהרה משמשים לעיתים להתראה על צורך בתשומת לב מיוחדת לפני המשך תנועה במרחב אך במקרים רבים בו זמנית יכול לשמש פס התראה או משטח אזהרה גם כמשטח או פס למניעת החלקה.

קיימים סוגים מגוונים של פסי אזהרה הניתנים להתקנה באמצעות הדבקה, הצמדה או הטמעה, בגוף המשטח עצמו. החומרים מהם עשויים פסי אזהרה הם חומרים עמידים כך שלאחר התקנתם הם מחזיקים זמן רב. חלק מפסי האזהרה ניתן להתקין, להדביק באופן עצמאי. אולם מרביתם של משטחי אזהרה ואמצעי האזהרה האחרים דורשים התקנה מקצועית על מנת להבטיח את העמידות הנדרשת. כמו כן יש לזכור כי משטח או פס אזהרה שלא הותקנו כהלכה יכולים להפוך למכשול, להוריד את רמת הנגישות במקום לשפר את הנגישות בהתאם לתקינה הנדרשת.

סוגים ושימושים בפסי אזהרה לסימון למניעת החלקה

אלה פסי אזהרה דו שימושיים, הניתנים להדבקה או הטמעה ותפקידם בו זמנית, לעורר את תשומת הלב של כולם ובמיוחד של המוגבלים בתנועתם או ראייתם, לפני שהם ממשיכים בתנועה במרחב. לצד זאת פסים אלה הם בעלי מקדם חיכוך גבוהה ואמורים למנוע החלקה. פסים אלה מותקנים כיום על פי דרישות התקינה בשפתי המדרגות, שיפועים, ונקודות מעבר בין מפלסים בעלי גובה שונה.
שימוש בפסי חיכוך למניעת החלקה, נעשה הן במרחבים סגורים (קניונים, אולמות, בתי ספר, מבני ציבור וכו') והן במרחבים פתוחים כגון גנים ציבוריים, איצטדיונים, מדרכות ומדרגות במרחב הציבורי.

כיום מקובל להשתמש בסרטי הדבקה לאזהרה ומניעת החלקה בשולי מדרגות, מפלסים או כל מקום שעלול לגרום החלקה או מעידה של מי שאינו מודע לקיומו של המכשול. פסי הדבקה אלה ניתנים להדבקה עצמית אך נדרשת הכנה יסודית ובכל מקרה יש לזכור שביצוע מקצועי של ההדבקה מבטיח אורך חיים, עמידות גבוה יותר. סרטים אלה ניתן לקבל בצבעי שחור או צהוב.
כיום ניתן להתקין ולהטמיע במיקום הנדרש גם פסים עשויים בטון פולימרי בעלי מקדם חיכוך גבוה אשר מונעים החלקה. התקנה של פסים מבטון פולימרי חייבת להיות מקצועית. היא משלבת את פס אזהרה כחלק אינטגרלי מהשפה של המדרגה, המפלס או מיקום אחר שנקבע על ידי יועץ נגישות בעל הסמכה ובהתאם לדרישות התקינה, כמיקום המחייב יצירת אזהרה ויזואלית, מישושית.

יצירת פס מוביל ואזהרה מאלמנטים מוצמדים למשטח

ניתן להשתמש בטכנולוגיה שהוזכרה גם ליצירת פס מוביל שאמור לאפשר גם ללקויי ראיה תנועה נגישה בין חללים ומקומות שונים באותו מבנה או מתקן. במקרים אלה משתמשים במספר פסים במקביל ליצירת מסלול הובלה בין נקודות שונות במרחב.
המסלול יכול להיות מסומן על ידי הדבקה של פסי התראה למניעת החלקה, או על ידי הטמעת פסי בטון פולימרי צבעוני. שימוש בפסי בטון פולימרי צבעוני מקובל מאוד במבנים חדשים אך דורש התקנה מקצועית במרחבים ומבנים קיימים.
במקרים מסוימים ניתן ליצור פסי אזהרה על ידי הצמדת פסי מתכת ברצף ליצירת פס ארוך ברוחב הרצוי. שימוש בפסי מתכת ליצירת פס התראה או פס מוביל מחייב התקנה של בעל מקצוע מאחר ונדרשת עבודה מדוייקת ומקצועית על מנת ליצור את פס ההתראה המורכב מיחידות קצרות (קטנות ממטר) ליצירת מרחב נגיש גם כאשר קיים שינוי בגובה המפלס.

ראוי לציין כי במרבית המקרים יקדם לפסי האזהרה משטח אזהרה שתפקידו לעורר את תשומת לב המתקשים בראיה או תנועה ולגרום להם להיות מודעים לכך כי לפניהם שינוי כלשהו שעלול להוות מכשול.
משטחי אזהרה מגיעים במגוון צורות חלקם משטחי אזהרה עשויים פוליאוריטן וחלקם משטחים עשויים מצירוף, התקנה מקצועית, של גבשושיות אזהרה בדידות הניתנות להדבקה או חיבור על ידי קידוח במרחקים על פי הנדרש.

סופר נגיש מספק לכם פסי אזהרה איכותיים ומקצועיים הניתנים גם להתקנה עצמית. לבירור פרטים נוספים והזמנות התקשרו אלינו בטלפון – 052-2777-485 או השאירו הודעה דרך טופס יצירת קשר. נשמח לעמוד לשירותכם.

מקלחת נגישה

תא שירותים נגיש

אישור נגישות

סימון נגישות

לעזרה ושירות

זקוקים לעזרה ברכישה, יש לכם שאלות? אנחנו כאן בשבילכם, לכל שאלה התקשרו אלינו לטלפון 052-2777-485 ונציגנו ישמחו לעזור.

שירותים נוספים

ניתן לפנות אלינו גם לקבלת שירותים נוספים בתחום הנגישות, יועץ נגישות ועוד.

בנייה וקידום - TIRAN