close

מאחז יד לשירותי נכים

שימוש נכון בידיות אחיזה ליצירת שירותי נכים נגישים

באיזה מאחזי יד לשירותי נכים צריך להשתמש?

מאחז יד לשירותי נכים – סופר נגיש – אנו מספקים לכם שירות מכירה והתקנה של ידיות אחיזה. מאחזי נכים איכותיים מנירוסטה, ליצירת תאי שירותים נגישים, לפי דרישות תקנות הנגישות – צמוד לקיר מאחז יד L. בצד הגישה מהדלת מאחז יד צירי (מתרומם), ומאחז דלת. מאחזי יד אלה ניתנים לרכישה ישירה והתקנה עצמית.

כמו כן אנו מספקים שירות של יועץ נגישות מוסמך אשר בהתאם להנחיותיו נתקין אצלכם, מאחזי יד לשירותי נכים ונהפוך תא שירותים רגיל. לתא שירותי נכים ובלבד שתא שירותים הקיים, עומד בדרישות הגודל המינימלי (1.36X1.66 מ') וקיימת בו דלת כניסה מתאימה (80 ס"מ).

לרכישה וייעוץ לגבי מאחז יד לשירותי נכים התקשרו לטלפון – 052-2777-485 או השאירו הודעה בטופס יצירת קשר נשמח לסייע לכם.

מאחז יד לשירותי נכים מידות ותקני הנגשה

ההנחיות והמידות שלהלן מהוות המלצה ואינן מחליפות קבלת הנחיות של יועץ נגישות מוסמך.

לצורך הפיכת תא שירותים רגיל לתא נגיש לנכים יש צורך להשתמש בשלושה סוגים של מאחזי יד לשירותי נכים. מאחזי יד אמורים לאפשר גם למי שמתנייד בכיסא גלגלים גישה ושימוש נוח בתא השירותים המונגש. חשוב לציין כי בין אם מדובר בהנגשת תא שירותים בבנייה חדשה, ובין אם מדובר בהנגשת תא שירותי נכים במתקן קיים יש להשתמש בשלושת מאחזי יד לשירותי נכים כפי שיפורט בהמשך.

מיקום ומידות לדוגמא של מאחז יד לשירותי נכים

מאחז יד צירי

בצד הפונה לדלת הכניסה לתא השירותים יש להתקין מאחז יד לשירותי נכים צירי, להתקנה מהרצפה או מהקיר. אנו מספקים לכם מאחזי יד ציריים איכותיים עשויים נירוסטה, באורך של כ-80 ס"מ (מתאימים להנגשת נכים).
במידה והקיר מאחורי השירותים הוא קיר בלוקים. ניתן להצמיד לו מאחז יד צירי מתרומם ובלבד שיהיה ארוך מספיק (80-90 ס"מ) ולהתקינו בגובה של כ-85 ס"מ.
כאשר תא השירותים עשוי עשוי קירות גבס או בנייה קלה אחרת, יש להשתמש במאחז יד צירי המותאם להתקנה מהרצפה. מאחז זה ניצב על עמוד נירוסטה בגובה של כ-85 ס"מ, ומתרומם על מנת לאפשר למשתמש בכיסא גלגלים גישה חופשית אל אסלת השירותים.

מאחז יד לשירותי נכים L על הקיר הנגדי לכניסה

על מנת לאפשר מעבר מכיסא גלגלים למושב האסלה יש להתקין על הקיר בצמוד לאסלה מאחז יד לשירותי נכים בצורת L אשר יאפשר לנכה לתמוך עצמו בעת המעבר.מידותיו הם 60X60 ס"מ. מאחז זה מיועד לאפשר אחיזה במקביל למאחז הצירי. לכן גם הוא מותקן בגובה של כ-85 ס"מ. וצידו הקרוב לנקודת הגישה אל השירותים פונה כלפי מעלה.
בצד הגישה לשירותים קיימת נקודת אחיזה גם בגובה של כ-140 ס"מ לסייע למוגבלי תנועה שאינם מתניידים בכיסא גלגלים. ניתן להשתמש במאחז יד זה גם בחדר האמבטיה המונגש.

מאחז יד לדלת שירותי נכים

מאחז יד באורך 60 ס"מ עשוי נירוסטה עמידה. אשר מותקן על צידה הפנימי של דלת שירותי נכים. ידית אחיזה זאת מאפשרת למתניידים בכיסא הגלגלים נקודת אחיזה נוספת להסתייע בה לצורך מעבר מכיסא גלגלים לאסלה וחזרה. מאחז זה משמש גם לצורך הנגשת חדרי אמבטיה ומקלחונים.

פתח כניסה וגודל תא שירותים נגיש

פתח הדלת של תא שירותים נגיש יהיה מינימום 80 ס"מ והדלת נפתחת כלפי חוץ (בבית פרטי ההמלצה היא על דלת רחבה אף יותר).

גודל תא שירותים בבנייה חדשה מחוייב להיות לפחות 2X1.5 מטר. ותא במבנה קיים כאמור, במידה 1.36X1.66 וזאת על מנת לאפשר למשתמש בכסא גלגלים לבצע סיבוב שלם בקוטר 1.50 מ', או סיבוב אליפטי של 1.30X1.70 מ' (קוטר מינימלי הכרחי על מנת לאפשר גישה לאסלה).

אלה הם הנחיות ומידות כלליות בלבד. ניתן לקבוע פגישה עם יועץ נגישות בעל הסמכה לצורך הנחיות מפורטות לגבי יצירת תא שירותים נגיש.

מאחז יד לשירותי נכים – סופר נגיש – מכירה והתקנת מאחזי נכים נירוסטה, ליצירת תאי שירותים נגישים ציבוריים ופרטיים. ידיות אחיזה איכותיות המאפשרות הנגשת שירותי נכים בהתאם לחוק שוויון הזדמנויות. לרכישה וייעוץ לגבי מאחזי יד לשירותי נכים התקשרו אלינו לטלפון  – 052-2777-485 או השאירו פרטים בטופס יצירת קשר ואנו נחזור אליכם בהקדם.

למוצרי הנגשה נוספים לחץ כאן

מקלחת נגישה

תא שירותים נגיש

אישור נגישות

סימון נגישות

לעזרה ושירות

זקוקים לעזרה ברכישה, יש לכם שאלות? אנחנו כאן בשבילכם, לכל שאלה התקשרו אלינו לטלפון 052-2777-485 ונציגנו ישמחו לעזור.

שירותים נוספים

ניתן לפנות אלינו גם לקבלת שירותים נוספים בתחום הנגישות, יועץ נגישות ועוד.

בנייה וקידום - TIRAN